joi, 6 august 2009

Pret ulei petale de trandafir - articol

"Cele mai renumite mărci de parfumuri din lume - Nina Ricci, Chanel, Christian Dior, Kenzo, Givenchy şi Gucci - folosesc uleiuri rafinate de trandafiri ca ingrediente principale. De curând ele şi-au îndreptat atenţia spre trandafirii din Bulgaria. Printre cei mai mari producători de uleiuri de trandafiri sunt Bulgaria, Turcia, Maroc, Iran, Franţa şi Italia. Recent, în jur de 60-70% din producţia uleiului de trandafiri este importată de Franţa. În opinia specialiştilor, clima Bulgariei face ca uleiul de trandafiri bulgăresc să fie mult mai mirositor şi să aibă o aromă care ţine mult mai mult timp – aceste lucruri făcându-l mai căutat de producătorii de parfumuri.

Pe piaţa internaţională preţul uleiului de trandafir a crescut constant în ultimii ani, datorită cantităţii de muncă necesară pentru producerea materialului brut. În prezent, costul pentru producerea unui singur kilogram de ulei este de 4.000 de euro. Însă specialiştii de la Institutul de Esenţe de Trandafiri şi de Culturi Medicale situat în faimoasa Vale a Trandafirilor din Bulgaria consideră că datorită cererii crescute de ulei de trandafiri preţurile vor creşte. 

Producerea uleiului de trandafiri este extrem de dificilă. Pentru a produce 1 kg de ulei de trandafiri sunt folosite între 2,5 şi 3 tone de petale de trandafiri. Se foloseşte în principal o anumită specie de trandafiri numită trandafir de Damasc. Din acest motiv preţul uleiului de trandafir este deseori comparat cu cel al aurului. De exemplu, în Bulgaria gramul de ulei de trandafir se vinde cu 10 euro. Petalele pot fi culese numai o perioadă de 20 de zile pe an. Pentru a produce ulei de cea mai bună calitate, culegătorii merg la pe câmp la 5 dimineaţa. Petalele de trandafir sunt culese înainte ca roua să se evapore. După părerea specialiştilor, din trandafirii culeşi în două dimineţi diferite se produc uleiuri cu caracteristici diferite. 

Uleiurile de trandafir nu sunt folosite numai în parfumerie şi cosmetică. Băuturile spirtuoase şi gemurile folosesc şi ele petale de trandafiri. Extractul de ulei de trandafiri mai este folosit şi în medicină pentru tratamentul anumitor boli. 

Recent oamenii de ştiinţă din Statele Unite au descoperit o altă întrebuinţare pentru uleiul de trandafiri – întreţinerea echipamentelor navetelor spaţiale - fiind foarte rezistent la temperatură. Chiar şi cel mai scump parfum existent, „Her Majesty First”, care se vinde in prezent în Spania, conţine ulei de trandafiri. O sticlă de 500 ml de parfum costă 195.000 de euro. O picătură din lichidul de lux conţine esenţă de ulei de trandafiri rezultată din procesarea a cel puţin 170 de trandafiri. Costisitorul parfum este produs de Clive Christian şi necesită un întreg an de procesare" (PROMPT MEDIA)

5 comentarii:

adela sirghie spunea...

da, valentina, uitasem de dulceata de trandafiri. se poate servi cu ceai,in gradina, in ceasca ta inspiratie Gaudi...

Ana-Maria spunea...

Foarte interesant...nici nu stiam despre treburile astea!Imi amintesc de copilarie,cand am mers prima oara in excursie la Varna,pentru o zi si am adus mamei parfum de trandafiri la fiole...si era atat de tare mirosul,ca mama nu l-a putut folosi niciodata...cred ca l-a aruncat...

Mihaela Petrescu spunea...

Bun, bun, si esenta de trandafiri, seulemnt pour les connaisseurs, si dulceata de trandafiri..."mais ou sont les neiges d'antant?"

aventoro spunea...

ai un premiu la mine pe blog - BLOGUL DE AUR

felicitari

Lecteriţa spunea...

eu n-am iubit trandafirul niciodata, poate ca nu am stiut cum. cand eram mica, ii uram spinii, ca ma duceam la furat la baba Prisacaru, de langa piata, care avea o gradina de vis. furam pentru ca eram copii, si cine n-a furat mere, cirese si flori, din gradinile vecinilor, n-a avut copilarie.
adolescenta fiind, am avut preocupari care m-au distantat iar de trandafir.
Cand eram la generala, mi-a adus tata din bulgaria 2 fiole de esenta de tradafir. puneam o picatura pe batista si toata scoala mirosea...
Parfumurile, in schimb, le-am iubit. M-a invatat mama mea cum sa le folosesc, in functie de eveniment, in ce zone se aplica...
ea iubea trandafirii. si iubea parfumul Anais, care avea trandafir
si Splendor, de la Elisabeth Arden. Ale mele, preferate, sunt 1881 de la Cerutti, 212 de la Carolina Herera si nebunia mea: HOT COUTURE de la Givenchy. Din cand in cand mai dau si cu Black XS de la Paco Rabanne. Ala are trandafir
am gasit din intamplare blogul meu in lista ta...